Wednesday 20 April 2016

JURNAL SELASA ( 19 APRIL 2016 )

        Seperti pagi semalam, pada  pukul 6.50 pagi saya perlu ke stadium untuk menjalani latihan fitness ragbi.  Pagi ini kami perlu berlari 6 pusingan.  Pada mulanya, saya sudah mahu pasrah, tetapi Shail dan seorang pemain ragbi yang lain telah datang menemankan saya dan berlari bersama untuk sama-sama saya menghabiskan pusingan terakhir.  Alhamdulillah, saya berjaya melakukan 6 pusingan tersebut sehingga habis.  Memang betul kata-kata mereka, penat berlari itu hanya sementarsa sahaja, selepas itu akan hilang sudah rasa penat itu. 

Setelah itu, saya dimaklumkan bahawa hari ini hari sukantara untuk balapan.  Oleh itu, saya perlu berlari 100m untuk menyumbangkan mata bagi rumah pasukan saya.  Keputusan yang sudah diketahui, rupa-rupanya saya mendapat tempat terakhir dalam larian tersebut.  Bagi saya, ini juga merupakan kejayaan kerana saya berjaya berusaha berlari ke garisan penamat walaupun tidak dapat menyumbangkan mata.

            Kira-kira pada pukul 9.55 pagi , setelah aktiviti sukantara tersebut habis, saya dan rakan batch  pergi makanKemudian kami ke dewan sebarguna untuk perlawanan ‘ semi final ’ double dan single bagi acara perlawanan ping pong pula.  Mula-mula sekali, perlawanan beregu bagi saya ialah bersama kumpulan rumah rumah Emerald ( Hijau ) untuk melayakkan diri ke final.  Alhamdulillah saya dan pasangan telah memenanginya dan layaklah ke final.  Setelah berehat, saya perlu bertanding lagi tapi kali ini bagi perlawanan single. Saya telah bertemu dengan ahli pasukan rumah Emerald iaitu  Karamie.  Alhamdulillah juga saya telah menang dengan mata 11-6, 11-9.  Saya begitu berterima kasih kepada roomade saya, abang Fawas,, Aqil, Muaz, Mamu dan Don yang telah bersungguh-sungguh memberikan sokongan dan sorakan tanpa henti sewaktu saya bermain sehinggakan pasukan lawan kelihatan ‘down’ dan akhirnya saya menang.  Akhirnya tahun ini saya berjaya ke peringkat final bagi single dan beregu dalam perlawanan ping pong. Kali ini saya akan bertemu dengan kumpulan saya sendiri, Topaz.  Harapan saya semoga tahun ini saya akan berjaya mengekalkan lagi kejuaraan saya pada tahun lepas, In Sha Allah.

  

No comments:

Post a Comment