Monday 28 March 2016

JURNAL KHAMIS ( 24 MAC 2016 )

Alhamdulillah pagi ini panjang umurkan dan bertambah usiaku.  Didoakan semoga hari ini lebih baik daripada hari-hari sebelumnya.  Seperti pagi-pagi hari sebelumnya, ustaz Khir akan membangunkan semua pelajar lelaki.  Begitu besar pahalanya untuk mengajar kami berjemaah Subuh di surau.  Tetapi malangnya, pagi ini saya begitu sukar untuk bangun dari tilam yang begitu empuk terasa.  Bagaikan sebuah magnet telah menarik saya kuat agar berada sentiasa di atas tilam tetapi atas dasar takut kepada pencipta, saya lupakan semua itu.  Selesainya solat dan bersarapan saya ke bilik mengemaskan diri dan bersiap untuk menunaikan tanggungjawab saya sebagai pelajar iaitu menuntut ilmu. 

Pembelajaran saya Self Development à Math à Sej à Philosophy.  Hari ini, tiada apa yang menarik sangat.  Cuma saya mahu berkongsi sebuah cerita buat semua yang boleh saya anggap seramlah juga.  Pada sesi pembelajaran petang iaitu waktu PAI, kelas kami tiada cikgu.  Saya, dan beberapa orang rakan sekelas seperti Aqil, Amer, Afiq, Syed dan Muaz telah berbual-bual kosong sebentar.  Muaz telah mengambil peluang bercerita tentang cerita hantu di sekolah seorang pelajar Level 2 di sekolah lamanya.  Dia menceritakan, pelajar yang terkena gangguan berikutan telah bermain sprit of the coins.  Mereka telah bermain permainan tersebut selama dua malam berturut-turut.  Kesokannya, di sekolah tersebut, terdapat program asrama terbuka.  Mereka dikehendaki membersihkan asrama. Asrama pelajar tersebut berada betul-betul di hujung blok.  Ketika pelajar tersebut menyapu sampah kira-kira 12.45 malam di koridor, pelajar tersebut telah ternampak seorang lelaki berada di atas atap blok sebelah. Tanpa perasaan ragu-ragu, pelajar tersebut telah memanggil lelaki itu agar turun.  Kawan baik pelajar itu menghampirinya. Pelajar itu menceritakan apa yang dia lihat tetapi kawan-kawannya menganggap itu satu gurauan kerana mereka tidak melihat kelibat seseorang pun di atas bangunan itu.  Tetapi untuk menjadikan satu permainan mereka turut serta memanggil dengan menjerit-jerit. Beberapa minit kemudian, kawan-kawan pelajar tadi terasa kelainan seperti sesuatu yang luar biasa.  Mereka segera menarik pelajar tadi dan membawanya pulang ke bilik. Satu minggu kemudian merupakan minggu balik bermalam. Hanya tinggal 13 orang sahaja di asrama.  Pada pukul 11.30 malam, pelajar tersebut didapati telah hilang.  Kawan-kawannya telah berbahagi kumpulan untuk mencari. Akhirnya mereka telah menjumpai pelajar tersebut di dalam sebuah kelas yang hujung di tingkat atas.  Pelajar tersebut yang menyedari kedatangan kawan-kawannya telah melompat dari tingkat atas sekali melalui tingkap dan terus lari ke stadium.  Mereka mengejar pelajar tersebut sehingga di stadium.  Mereka tetap berusaha untuk menangkap pelajar itu walaupun sukar.  Akhirnya hampir sejam, seorang pelajar sprinter peringkat Malaysia yang turut sama telah berjaya mengangkap pelajar tadi.  Rupa-rupanya, kejadian yang terjadi itu didapati adalah akibat daripada bermain game sprit of the coins, dan pelajar itu yang terlalu finatik dengan permainan tersebut telah dirasuk. Setelah pulang ke asrama, saya cuba pula untuk mengenali permainan tersebut melalui laman web.  Daripada pembacaan saya, rupa-rupanya permainan ini  agak senang dan perlu bermain selepas pukul 12 malam. 


Hari ini terasa begitu penat dengan cuaca yang panas.  Saya cuba untuk mengulang kaji pelajaran sebelum tidur tetapi rupa-rupanya terlelap juga.

No comments:

Post a Comment