Monday 28 March 2016

JURNAL JUMAAT ( 25 MAC 2016 )

Alhamdulillah kerana pada pagi ini saya dimaklumkan bahawa semua pelajar perlu ke auditorium bagi menghadiri suatu program berkaitan dengan IT.  Oleh itu, pembelajaran kami di kelas ditunda. Kami telah diarahkan membawa laptop masing-masing. Program ini begitu menarik minat saya.  Saya sangat teruja mengikutinya.  Kami didedahkan dengan teknik belajar menggunakan Kahoot, todays meet, voice thread dan membuat presentation menggunakan video scrib dan bermacam-macam lagi.  Program ini ditamatkan lebih kurang pada pukul 12 tengah hari.

Seperti biasa hari Jumaat kami pelajar lelaki akan menunaikan solat Jumaat di Masjid UKM.  Sebelum ke solat, saya pergi ke dewan makan untuk menikmati makan tengah hari.  Saya dan beberapa pelajar lelaki lain menunggu dengan tenang kehadiran bas didewan serbagaguna walaupun dalam cuaca yang panas.  Itu adalah tanggungjawab saya sebagai pelajar Islam iaitu menunaikan solat walau dalam keadaan apa sekali pun tidak boleh ditinggalkan.


Petang ini saya berada di dalam bilik kerana waktu prep tiada.  Saya mengambil kesempatan menyiapkan tugasan saya yang belum disempurnakan termasuklah jurnal ini.  Sejak pulang bermalam minggu lepas, saya tidak berkesempatan membaca novel yang telah dibeli oleh ibu saya daripada rakannya seorang penulis melalui pos semasa cuti sekolah yang lepas.  Malam ini saya dapat menyambung semula membaca novel tersebut sebelum saya tertidur.

No comments:

Post a Comment