Sunday 11 May 2014

Jurnal - Ahad (11 Mei 2014)



 Malam ini tidur lena sekali.Malam tadi tidur sudah terlalu lewat, jadi bangun pagi pun liat sangat.Ibu dan ayah seperti biasa akan ke sekolah.Tinggallah saya dan kakak berdua di rumah.Hari ini saya mesti menyiapkan tugasan PJK juga pagi ini.Saya perlu mengulangkaji beberapa lagi pelajaran sebelum pulang ke asrama.

Tengah hari ini,setelah  ibu dan ayah pulang, kami ke bandar untuk meraikan Hari Ibu.Kami  pulang semula untuk bersiap pulang ke asrama.Saya menyambung semula mengulang kaji pelajaran.Rasa malas untuk bersiap pulang ke asrama.Petang setelah solat Asar kami bertolak pulang.

Malam ini saya akan menyambung mengulangkaji pelajaran di dalam bilik.Saya mengulangkaji Fizik dan Matematik bagi pelajaran pertama yang akan diduduki esok.Sebelum tidur saya menyiapkan segala keperluan yang patut agar saya tidak tergesa-gesa pada esok hari.

It is not what you do for your children, but what you have taught them to do for themselves, that will make them successful human beings.

No comments:

Post a Comment