Friday 2 May 2014

Jurnal - Jumaat (2 Mei 2014)



Hari ini seperti biasa,kami bersekolah semula.Saya bangun pukul 6.30 pagi.Setelah saya solat, saya ke dewan makan.Saya bersiap-siap untuk ke perhimpunan.

         Tiada apa yang berbeza, perhimpunan seperti biasa sahaja.Selepas itu, saya masuk ke kelas.Hari ini waktu Sejarah cikgu tiada.Kami buat ulangkaji.Apa bila waktu Matematik, kami belajar bersama cikgu.Kami telah menyemak tugasan yang telah diberi oleh cikgu.Sewaktu belajar philosophy, kami diterangkan tajuk deduktif.Hari ini hari Jumaat, jadi saya terpaksa berkejar-kejar ke dewan makan kerana untuk ke masjid solat Jumaat.Saya takut tertinggal bas.

     Saya pulang ke asrama untuk meletakkan beg dan menukar seluar pakai trak suit.Alhamdulillah saya dapat naik bas hari ini.Waktu balik solat saya telah naik kereta bersama ayah.Ayah saya telah membawa saya  pulang ke asrama.Hari ini saya telah merancang dengan keluarga saya untuk belajar bersama kakak saya di bilik pelawat.Saya memang mengharapkan agar dapat belajar bersama kakak saya.Kakak saya telah mengajar Fizik.Tapi saya sedih kerana hanya lebih kurang tidak sampai 1 jam sahaja saya dapat berpeluang belajar dengan kakak saya.Saya terpaksa meninggalkan keluarga saya kerana kami ada kelas Pendidikan Agama Islam.Kami telah belajar nasyid.Setelah hampir waktu Asar,saya terus ke surau. Niat  saya hendak azan.Alhamdullillah saya dapat melaungkan asan Asar.Selepas solat berjemaah, saya pergi semula kebilik pelawat untuk berjumpa keluarga saya.Saya terpaksa ke dewan serbaguna kerana ada program Rubish 0.Keluarga saya pulang.Habis program saya segera menyiapkan diri untuk solat.

           Malam ini tiada prep.Saya duduk di dalam bilik dan membuat ulangkaji Sejarah.Saya menyaipkan jurnal hari ini juga supaya kerja tidak bertangguh.Saya tidur setelah mata terlalu mengantuk.


 The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.

No comments:

Post a Comment