Thursday 15 May 2014

Jurnal - Rabu (14 Mei 2014)



Hari ini bangun pagi agak liat dan malas walaupun telefon dan jam tetap berbunyi membangunkan.Semalam sudah cuti sehari rasa tak puas jadi melaratlah ke hari ini.Bangun, tidur, bangun, tidur itulah yang saya lakukan lebih-lebih lagi pagi-pagi waktu hendak mengulangkaji.Seperti biasa sebelum melangkah ke dewan peperisaan, diri perlu disiapkan.Mengemas tempat tidur,mandi,solat dan makan itulah rutin harian yang saya akan lakukan pada pagi-pagi.

Hari ini subjek peperiksaan saya ialah Biologi dan Matematik.Kedua-duanya susah bagi saya.Saya rasa terlalu takut dan gelisah untuk mengambil kedua-dua kertas ini.Tapi saya akan cuba juga buat yang terbaik.Sebenarnya saya masih kurang faham terutama bagi subjek-subjek sains kerana semuanya dalam bahasa Inggeris.Itulah masalahnya.Sekarang saya sedar, saya kena mengusai subjek-subjek itu bahasanya dan isi kandungannya.Tapi itulah masalahnya.Walaupun memang susah tapi saya kena berusaha dan menghadapinya juga.

Huh!!! Biologi dan Matematik akhirnya telah dijawab.Saya telah cuba yang termampu.Memang sukar dan susah.Setelah ini saya perlu mengulang kaji pelajaran esok.Bahasa Melayu dan Sejarah pula.Kedua-duanya saya rasa tidak sesusah matematik dan subjek-subjek sains kerana menggunakan bahasa kebangsaan kita dan merupakan subjek yang saya suka dan gemari.Esok Bahasa Melayu dan Sejarah menunggu....


You can if you say can but you can't,if you say can't

No comments:

Post a Comment