Tuesday 13 May 2014

Jurnal - Isnin ( 12 Mei 2014)



 Hari yang dinanti-nanti akhirnya datang juga.Hari ini kami semua pelajar Permata akan menduduki peperiksaan kedua bagi semester ini.Saya berharap saya dapat membaiki semula keputusan peperiksaan petama hari itu.Saya akan buat termampu saya sekurang-kurangnya dapat  memperolehi 3 pointer ke atas.InsyaAllah.

Hari ini saya melangkah ke dewan peperiksaan dengan hati berdebar-debar.Peperiksaan pertama adalah subjek Fizik yang bermula pukul 9.00pagi sehingga pukul 11.00pagi.Setelah mendapat kertas soalan saya mula menjawab.Soalan itu sememangnya sukar bagi saya teruutamanya menggunakan bahasa Inggeris.Saya keluar dari dewan setelah hampir pukul 11.00pagi.

Setelah sampai ke bilik saya mengambil keputusan untuk tidur sebentar.Saya bangun hampir pukul 12.00 tengah hari.Petang ini saya akan menduduki peperiksaan kertas English pula.Saya sempat menelek-nelek sekejap buku English sebelum ke dewan peperisaan.Pukul 2.30 petang saya dan rakan-rakan menduduki peperiksaan English.Ketika hendak pulang, habis peperiksaan hujan turun dengan begitu lebat sekali.Saya mengambil keputusan untuk tidak pulang ke asrama.Saya pergi ke makmal komputer sementara menunggu hujan reda.Saya mengambil kesempatan yang ada melayari internet dengan mencari nota biologi.Hampir pukul 4 lebih hujan masih belum.Saya pun rasa sudah terlalu lama berada dalam lap kom, jadi saya pun redah sahaja hujan untuk balik ke asrama.

Petang ini,saya telah bilik Ikwan sebenar untuk berbual-bual.Malamnya pula, saya duduk di dalam bilik sahaja untuk mengulangkaji pelajaran.Saya seronok kerana abang Sahmil telah mengajar saya Matematik.Saya telah pergi kebiliknya untuk belajar bersama.Hampir pukul 12.00malam barulah saya pulang untuk tidur.


There are no traffic jams along the extra mile.

No comments:

Post a Comment