Thursday 15 May 2014

Jurnal - Khamis (15 Mei 2014)



Pagi ini tidak seperti biasa.Sifat liat, malas,lemah dan macam-macam lagi kalau nak bangun.Tapi,pagi ini saya begitu bersemangat untuk mengulangkaji pada waktu pagi.Sebelum ke dewan peperiksaan saya telah membaca bahasa Melayu.Saya begitu berharap peperiksaan bahasa Melayu ini akan membantu menaikkan pointer saya dan meningkatkan kedudukan saya.

Saya melangkah ke dewan peperiksaan.Soalan berkaitan gaya bahasa,aspek kajian sastera antara tajuk yang kami perlu jawab.Keluar dari dewan peperiksaan kali ini tidaklah sebimbang subje-subjek lain.Petang pula saya menjawab kertas Sejarah.Tamadun awal manusia dan zaman jahiliah adalah antara soalan yang keluar.

Jurnal perlu dibuat.Habis jawab sejarah, saya sambung jurnal.Tapi maaf junal-jurnal semasa minggu periksa ini ceritanya sama sahaja-baca buku dan ulangkaji.Tidak banyak yang menarik tapi mencabar bagi saya.

Malam saya mengulangkaji di dalam bilik.Pening,pening rasanya nak memahami kimia.Ulangkaji dan baca mesti dan cuba.PJK pula tak tahu nak baca apa.Harap-harap esok saya boleh menghadapi kedua-duanya denganbaik.


Milikilah pemikiran yang kuat, tapi selalu tempatkan hatimu lebih kuat. Kerana pada akhirnya, perasaan selalu mampu mengalahkan logik

No comments:

Post a Comment