Wednesday 20 April 2016

JURNAL ISNIN ( 18 APRIL 2016 )

            Pada pagi ini saya telah menjalani latihan ragbi untuk kali ketiga setelah sebelum ini pertamanya saya bermain ialah pada petang Ahad.  Sememangnya Ragbi merupakan sukan yang memerlukan badan yang kuat, tegap dan fit.  Jadinya, saya perlu berlari 5 pusingan sekeliling padang di atas track dengan membaling bola ragbi.  Asalnya hanya 5 pusingan tetapi disebabkan saya lambat dan ketinggalan jauh, saya perlu menambah lagi pusingan. 

Selepas itu, semua pelajar  dikehendaki untuk ke kolam renang bagi perlawanan water polo dan berenang freestyle dan breaststroke.  Saya telah memasuku water polo.  Tetapi malangnya, Topaz telah kalah.

Berita yang sangat mengembirakan pada hari ini kerana saya telah berjaya mengalahkan lawan saya untuk saya mara ke ‘ semi final ’ dalam perlawanan ping pong.  Saya telah masuk untuk kategori Double dan single.  Setiap rumah sukan perlu menghantar dua orang wakil bagi setiap kategori, Oleh itu, saya dengan Raymad merupakan wakil Topaz.  Bagi acara beregu, pasanangan  saya ialah Azam.   Perlawanan pertama saya ialah pasukan rumah Ruby ( Merah ) dana  saya Berjaya menanginya. 

Pada petang ini saya telah menjalani lagi latihan ragbi. Kami telah mempelajari  gerakan ‘ cutting, loob, and hook ’ Malam ini juga saya telah berlatih bermain ping pong dan saya telah memberi semangat untuk pasukan saya sendiri.  Tidak dapat dinafikan malam ini merupakan malam yang penat ditambah pula kaki dan badan saya yang lenguh akibat baru melakukan latihan fitness.  Tetapi saya akan meruskan latihan ragbi ini supaya manalah tahu saya juga akan terpilih mewakili pasukan PERMATA suatu hari kelak.

No comments:

Post a Comment