Saturday 30 April 2016

JURNAL KHAMIS ( 21 APRIL 2016 )

            Hari yang begitu menggemberikan saya kerana malam tadi saya telah menjadi juara beregu ping pong.  Saya telah mengalahkan pasukan rumah Emerald ( Hijau ) iaitu Meor dan Zahir dengan 11-6, 11-8.  Dengan kejuaraan ini bukan sahaja membanggakan rumah sukan saya, tetapi saya dapat mematikan ego mereka kerana mereka berdua memang selalu berlagak dan mereka terkenal dengan sikap berlagak yang teramaat apabila menangi sesuatu.  Pengajaran di sini ialah jangan kita terlalu berlagak dengan kehebatan diri kita kerana kemungkinan ada orang yang lebih hebat dari kita.Segalanya telah ditentukan oleh Ilahi.

            Opss maaf, saya sambung kembali cerita saya bermula dari bangun tidur tadi.  Malam tadi, Aqil dan Mursyid telah tidur bersama di dalam bilik saya kerana kami bercadang pagi-pagi nanti mudah untuk dikejutkan dan kami bertiga akan ke padang untuk training rahhbi bersama-sama. Seperti pagi-pagi  biasa sebelum ini, Akmal Haron telah mengejutkan semua pemain Ragbi untuk berjogging di padang.  Tetapi tak tahulah, nafsu telah menguasai kami, rupa-rupanya kami telah menyambung  tidur semula.  Apabila bangun, kami bertiga menyesal kerana tidak turun berjogging.  Kami telah berazam agar kesilapan ini tidak berulang dan akan bangun pada pagi esok.  Selepas itu, kami bertiga bersiap ke kelas.  Pembelajaran pagi ini bermula dengan kelas Self Development dan disambung dengan kelas Math.  Selepas rehat waktu  kelas Sejarah.  Cikgu telah memberikan kumpulan untuk present dan saya telah mendapat kumpulan dengan Amer dan Nadia dengan tajuk Konflik Arab Israel.  Waktu kelas Philo,   Dr.Sakinah telah memberi kami aiskrim Magnum.  Saya begitu suka dengan Dr. Sakinah kerana sejak saya melangkah di PERMATA beliau memang rajin untuk memberi makanan yang mahal dan sedap kepada pelajarnya. 

Pada malam ini mengikut perancangan merupakan perlawanan final bagi badminton dan ping pong.Saya akan bermain ping pong dan roomate saya bermain badminton.  Petang ini seperti biasa saya dan rakan-rakan raghbi mengadakan latihan raghbi.  Badan ini terasa begitu penat sekali tetapi apakan daya saya terpaksa juga mengharunginya.    Malam ini juga dimaklumkan saya perlu hadir ke kelas Arab.  Baiklah malam ini rupanya perlawanan akhir ping pong ditangguhkan kerana Exco sukan perlu menghabiskan perlawanan separuh akhir dahulu.

Minggu ini merupakan minggu yang amat memenatkan dan sibuk sekali.  Tetapi itulah kelebihan berada di PERMATA kerana saya perlu juga mengharunginya. 

No comments:

Post a Comment