Tuesday 19 April 2016

JURNAL RABU ( 13 APRIL 2016 )

Tidurku dimulai dengan kesakitan badan.  Sudah dua hari aku mula membuat ‘ workout ’ atau bina badan kerana aku mula sedar implikasi obesity.  Harapan aku suatu hari nanti aku akan jadi sado.   Dengan berbekal kudrat yang sedikit lemah walaupun baru bangun dari  tidur, saya bangun untuk ke surau.  Tetapi, pagi ini seperti mendengar bisikan syaitan di telinga saya tidak jadi ke surau.  Saya hanya bersembahayang di dalam bilik.  Setelah selesai solat subuh, saya teringat tugasan kumpulan bahasa Inggeris yang perlu dihantar hari ini dan masih belum siap. Oleh itu, saya segera menyiapkan tugasan untuk bahagian saya.  Saya tahu, seperti kebiasaan, Aqil dan Mursyid akan singgah ke bilik saya setiap selepas solat subuh.  Bolehlah nanti saya akan meminta Aqil menyambung untuk menyiapkan bahagian dia selebihnya.
Seperti jangkaan saya, tepat sekali Aqil singgah ke bilik saya dan terus bertanyakan tugasan tersebut. Saya menunjukkan laptop di atas meja dan tanpa disuruh, dia menyambung untuk menyiapkan tugasan bahagian dia pula. Setelah selesai, saya pergi untuk print tugasan itu.  Tetapi kali ini mengambil masa kerana laptop saya tidak dapat ‘ detect printer ’.  Saya terpaksa bergegas bersiap untuk ke perhimpunan. 


Waktu PJ, kami telah bermain badminton.  Kami telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan oleh Cikgu. Saya satu kumpulan dengan Muaz dan telah bertemu dengan kumpulan  Aqil dan Syed.  Kumpulan saya telah menang.  Huhu, bosan juga asyik menang sahaja, just kidding.  Setelah waktu PJ< kami ke kelas Muzik.  Kami belajar rekorder menggunakan lagu kanak-kanak ‘Kacang’.  Apabila kami bermain lagu ini, kami teringat balik zaman kanak-kanak kerana ketika itulah cerita Kacang ini berkumandang.  Jurnal hanya ini tamat sehingga ini sahaja.  Tiada apa yang  menarik hendak diceritakan lagi..

No comments:

Post a Comment