Monday 4 April 2016

JURNAL ISNIN ( 4 APRIL 2016 )

Hari ini, hari Isnin.  Hari ini merupakan hari perhimpunan rasmi buat semua pelajar Kolej PERMATApintarTM bersama semua guru.  Ketika ini kami akan  memakai pakaian uniform rasmi PERMATA.  Walaupun saya kurang selesa memakai pakaian tersebut, tetapi saya terpakasa akur  kerana saya terikat dengan peraturan sebagai seorang peajar.  Pada hari ini, saya telah lewat sedikit ke tapak perhimpunan  kerana saya terlewat mengemas bilik.  Hari ini akan diumumkan pemenang bagi kempen Hey I’m not Rubbish yang telah diadakan pada minggu lepas.  Malangnya pengumuman tersebut amat mengecewakan kerana  kelas saya tidak memenanginya dan amat menyedihkan lagi keputusan kali ini tidak meletakkan satu pun kemenangan ke atas kelas Asas 3.  Kemungkinan usaha kami belum mencukupi dan rezeki belum memihak kepada kami. 

Selepas perhimpunan, kelas saya bergerak ke kelas Sejarah.  Hari ini kumpulan saya yang terakhir akan membuat perbentangan.  Malam tadi saya telah membuat persiapan  untuk perbentangan bahagian saya.  Rupa-rupanya hari ini malang buat kali dua saya jumpa. Kali ini salah seorang ahli kumpulan saya, Faten tidak bersedia dengan bahagian yang telah diamanahkan kepadanya.  Dia hanya membaca slide dan tidak dapat menerangkan dengan lebih jelas.  Oleh itu, kumpulan saya terpaksa membuat semula perbentangan tersebut. Saya tidak dapat menolongnya kerana saya hanya membuat persediaan untuk bahagian saya sahaja.

Hari ini waktu Biologi kami telah diberikan tugasan yang perlu disiapkan ketika waktu itu juga.Kami dimaklumkan Cikgu Biologi tidak dapat masuk ke kelas kerana atas urusan. Alhamdulillah saya dapat menyempurnakannya.

Waktu malam pula, saya menjalani aktiviti biasa iaitu ke auditorium untuk latihan ghazal.Saya begitu seronok ketika latihan walaupun penat hinggakan tapak tangan saya merah dan sakit memukul kompang. Yang penting saya suka. Yeyyyyy…..

2 comments: