Saturday 30 April 2016

JURNAL ISNIN ( 25 APRIL 2016 )

                Pada hari ini, seperti biasa saya dikejutkan awal oleh Akmal Haron.  Pagi ini, pagi yang dinanti-nantikan oleh pasukan raghbi saya dan rakan-rakan kerana hari ini kami akan menghadiri perlawanan raghbi peringkat daerah.  Ini merupakan kali pertama dalam sejarah hidup saya untuk bermain ragbi malah seterusnya bermain hingga di peringkat MSSD.  Saya bingkas bangun dari tilam dengan semangat yang berkobar-kobar untuk bermain dan seterusnya merangkul kemenangan.  Selepas mandi dan solat, saya memakai baju Ragbi yang telah diberikan.  Ini menambahkan lagi semangat saya seolah-olah  menjulang setinggi burj khalifa.  Setelah siap, saya segera turun ke compoud menolong apa yang patut sebelum ke audi untuk menaiki bas.  Tepat jam 6.30 pagi, bas pun sampai.

            Perlawanan Ragbi untuk MSSD Hulu Langat kali ini diadakan di UPM padang B.  Di dalam bas, Kapten kami iaitu Akmal Haron menggesa kami supaya jangan tidur kerana takut kita akan mamai sewaktu bermain memandangkan kami merupakan perlawanan pembukaan.  Jesteru itu, kami membuat akiviti yang bising di dalam bas seperti menyanyi sambil memasang lagu dan berbual-bual.  Saya pula duduk bersama Mursyid bermain game di dalam Tab saya.  Setelah sampai, kami disambut oleh Coach, Miss Sue dan Cikgu Azrina.  Selepas itu, kami memanaskan badan dan membuat latihan ‘ handling ’.  Selepas beberapa minit kemudian, nama pasukan kami disebut. Dengan segera,kami pun berkumpul di depan coach untuk mendapat dan mendengat kata-kata terakhir daripada beliau sebelum perlawanan kami bermula. 

            Perlawanan pasukan kami yang pertama ialah menentang Sekolah Damai Perdana.  Saya bermain di separuh masa kedua.  Memang agak gentar kerana badan mereka semua besar, tetapi rupa-rupanya tidak disangka saya telah berjaya jatuhkan seorang daripada ahli pasukan mereka.  Tetapi malangnya, bukan rezei kami, kami kalah dengan 1 try sahaja iaitu 7-0.  Selepas itu, kami pulang ke tempat berehat.  Coach mengatakan kami masih’ blur’ dalam padang.  Selepas mendengar kata-kata itu, kami ingin membuktikan kepada coach yang kami tidak ‘blur’ seperti yang diucapkan oleh beliau sebentar tadi dan akhirnya untuk perlawanan kedua, kami dapat mengalahkan  sekolah SAAS dengan mata 25-7.  Dengan kemenangan ini  akhirnya pasukan kami dapat bermain lagi untuk hari esok.

            Kami pulang ke PERMATA dengan hati yang gembira.  Di dalam bas sewaktu pulang, semua pemain tidur dan pada anggapan saya kami semua bemimpikan johan untuk permainan seterusnya.  Kami sampai di PERMATA kira-kira pukul 5.30 petang.


            Seperti biasa apabila esok menjelang sukan, saya dan rakan-rakan serumah sibuk membuat persiapan untuk pasukan rumah Topaz.  Walaupun penat bermain di siang hari tetapi saya seronok dapat menyumbangkan tenaga untuk rumah Topaz.

No comments:

Post a Comment