Saturday 9 April 2016

JURNAL RABU ( 6 APRIL 2016 )

Hari ini hari yang menarik juga untuk diceritakan kerana kami  kelas PJ.  Tetapi PJ kali ini, kami tidak bermain Dodgeball, tetapi kami telah bermain badminton.  Saya satu kumpulan dengan Aqil.  Alhamdulillah, saya dan Aqil sentiasa menang dalam perlawanan antara kumpulan lain dalam kelas kami.  Perkara yang paling mengembirakan saya ialah saya dapat mengalahkan Muaz yang merupakan juara badminton dalam sukan tahunan tahun lepas.  Alhamdulillah.  Tapi tidak jadi masalahkan Muaz, menang kalah adat perlawanan, In Sha Allah kita sama-sama tingkatkan kemahiran bermain kita nanti.

Kelas saya juga telah ke Bilik Muzik untuk menjalani latihan ghazal yang majlisnya akan berlangsung esok.  Cikgu Hafiz telah hadir dan melatih kami bermain alat-alatan masing-masing manakala Dr.Ridzuwan pula telah menyiapkan pakaian yang akan dipakai oleh kami.

                Pada sebelah malam, kami telah berlatih lagi.  Cikgu Hafiz  minta kami  ke bilik Muzik pada pukul 7.30 malam dan solat berjemaah di sana.  Selepas solat, kami telah pergi ke Audi bersama-sama dan kami telah berlatih hingga pukul 10.30 malam. Cikgu Hafiz telah memberi tanggungjawab yang besar kepada saya kerana di berharap agar sayalah orang yang akan menjadikan persembahan kumpulan Ghazal ini tidak hambar dan perlu memberikan audion terpegun dengan persembahan kami hingga boleh membuatkan mereka ketawa.  Dalam fikiran saya, adakah saya boleh memenuhi permintaan cikgu Hafiz tersebut.  Adakah penonton berjaya untuk saya menyebabkan mereka ketawa. Mala mini, saya menggunakan semua pancaindera yang ada, lidah, gerak tubuh dan kepala  juga lenggokan badan saya serta suara sewaktu latilhan.  Batch saya sendiri adalah penonton pada malam ini. Malam ini saya telah bersungguh-sungguh membuat latihan hinggakan suara saya telah serak dan hilang.Cikgu Hafiz telah memuji saya dan mencabar saya agar dapat buat yang sama untuk hari esok.  Pada mulanya, saya rasa cuak tetapi apabila memikirkannya semula dengan cabaran tersebut saya perlu yakin kerana mala ini saya sendiri telah berjaya menbuatkan batch saya  ketawa terbahak-bahak , In Sha Allah esok pun saya akan membuatkan penonton lain juga lebih dasyat ketawanya daripada malan ini. Oleh itu, saya perlu menyimpan suara saya yang telah kehabisan itu untuk esok.  Sedang leka kami  berlatih, kami telah dikejutkan dengan kehadiran Prof. Noriah di Auditorium.  Beliau telah meminta kami berhenti sehingga pukul 10.30 malam untuk kami ke Dewan Serbaguna bagi hadir roll call.  Sewaktu Roll Call, Prof. memberitahu bahawa semua talifon akan dikumpulkan pada Isnin minggu hadapan.  Beliau kecewa kerana melihat ramai pelajar yang menghabskan masa dengan Phone berbading buku terutama waktu prep.


Malam ini sebelum tidur saya ke bilik Izwan untuk mengambil ubat sakit suara. Saya perlu menyiapkan diri untuk persembahan esok.Malam ini saya tidur dalam keadaan yang amat penat dan sebelum tidur saya berdoa agar Allah permudahkan urusan saya esok hari.

No comments:

Post a Comment