Saturday 30 April 2016

JURNAL KHAMIS ( 28 APRIL 2016 )

     












           Pagi ini, kami memang begitu bersemangat dengan azam yang membara untuk menjadi  johan plat bagi tahun ini. Kami akan pastikan  membawa berita gembira untuk warga PERMATA. 







Awal-awal pagi lagi, kami sudah tiba di Padang A UPM iaitu padang yang akan menentukan kejuaraan kepada pasukan yang berentap hari ini.   Setelah sampai, kami telah membuat 2 round mengelilingi padang ragbi itu.  Saya terasa yang amat penat, tetapi semangat sepasukan yang ada, mereka semua telah memberi  semangat untuk saya terus berlari dan bukan berjalan.Saya bangkit dengan semangat mereka.  Kelihatan beberapa bas sekolah lain telah sampai.  Kami dimaklumkan pasukan kami  akan bertemu dengan Sekolah Damai Perdana semula iaitu pasukan yang kami telah jumpa pada perlawanan pertama tempoh hari. 







            Perlawanan kali ini, saya telah diarahkan masuk pada first half kerana pemain biasa first half itu injured.  Kali ini saya telah membuat sehabis mampu dan yang boleh walaupun sewaktu scrum saya collapse.  Pasukan saya telah memberi sokongan dengan menjerit-jerit nama saya agar saya bangkit. Itulah kelebihan pasukan kami dengan menyokong antara satu sama lain. Pada second half, saya tidak mahu bermain kerana kecederaan jari saya yang amat sakit.  Sekolah Damai Perdana telah mendahului dengan mata 7-0.  Itu bukan mata kekal kerana kami telah berjaya merapatkan markah iaitu 7-5 kerana ‘ conversion ’  kami tidak masuk.  Dan wisel penamat dibunyikan, menandakan waktu perlawanan telah tamat.  Akhirnya tiada rezeki kami untuk menjadi Johan Plat.  Tapi kami bersyukur kerana berjaya juga membawa pingat walaupun naib johan untuk ditunjukkan kepada warga PERMATA. 

Kami berehat sambil menunggu waktu penyampaian hadiah.  Setelah mengambil medal, kami berkesempatan merakamkan gambar sebagai kenang-kenagan bersama medal yang telah dimenangi. Sebagai ganjaran kemenangan hari ini, cikgu telah membawa kami ke The Mines.  Peritiwa yang tidak dapat dilupakan ialah ketika masuk di The Mines, saya hanya memakai seluar Tight pendek yang dipakai semasa perlawanan tadi sahaja kerana  terlupa hendak membawa persalinan lain hari ini.  Sebenarnya saya dan rakan yang lain pun tidak sangka akan dibawa ke The Mines ini.  Oleh sebab itu saya menjadi perhatian orang ramai.  Kami telah masuk ke panggung wayang dan melihat movies Civil War: Captain America dan hari ini juga merupakan hari di mana movie ini dikeluarkan.  Kami telah  berkumpul semula pada pukul 5.30 petang untuk pulang semula ke PERMATA.  



No comments:

Post a Comment