Saturday 9 April 2016

JURNAL SELASA ( 5 APRIL 2016 )

Hari Selasa merupakan hari yang dinanti-nantikan kerana jadual waktu kelas saya ada waktu Seni Persembahan pada sesi petang.  Tentunya saya akan berlatih bermain kompang lagi.Sesi pembelajaran waktu pagi kelas saya hari ini ialah BM à Bio à English à Math.  Hari ini, saya telah menyiapkan segala tugasan yang telah diberikan supaya tidak bertangguh-tanguh tugasan tersebut antaranya tugasan Biologi.

            Selepas makan tengah hari saya terlelap bersama Afiq di dalam bilik saya.  Sesi petang ialah waktu Cikgu Mohd Nor.  Alhamdulillah, Aqil telah mengejutkan saya dan Afiq kalau tidak tentunya kami akan di CIMR oleh cikgu Mohd Nor.  Terima kasih rakan-rakan. Petang ini kami telah membuat ujikaji bersama cikgu Mohd Nor. 

Sewaktu kelas Seni Persembahan, saya telah berlatih bermain kompang bersungguh-sungguh bagi persediaan majlis ICYS ( International Conference Young Scientis ) yang akan diadakan pada Khamis ini.  Pelajar asas 3 perempuan pula telah membuat latihan persembahan kompang perarakan masuk VIP.  Pada mulanya, cikgu telah  menyuruh saya bermain kompang secara solo, tetapi saya tidak mahu atas 2 perkara iaitu pertama, ianya akan memalukan saya kerana saya seroang sahaja bermain kompang dan kedua tangan saya masih belum baik secara sepenuhnya. Alhamdulillah, saya akhirnya akan  bermain kopang dengan 4 orang rakan yang lain.

Hanya cerita ini sahaja yang menarik untuk diceritakan hari ini.

No comments:

Post a Comment