Saturday 30 April 2016

JURNAL JUMAAT ( 22 APRIL 2016 )

                Hari ini merupakan hari dan pagi yang sangat teratur.  Ini adalah kerana, saya telah bangun awal pada pukul 5.30pagi.  Di dalam bilik saya, Aqil dan Muryid juga kawan abang Fawaz iaitu Don telah tidur bersama saya dan abang Fawaz.  Pada pukul 6.15 pagi, seperti biasa Akmal telah menyuruh semua pemain ragbi turun berjogging.  Saya telah turun dulu kerana Aqil dan Mursyid mahu menukar baju dahulu tetapi saya tidak kerana saya terus sahaja berjogging dengan baju tidur lenan pendek saya dan seluar pendek saja.  Saya telah turun dan menggantikan pusingan semalam.Pagi ini saya telah menghabiskan 12 pusingan.  Tetapi mungkin kerana faktor saiz badan saya, Aqil dan Mursyid telah habis terlebih dahulu walaupun mereka turun lambat dari saya. Saya redha tetapi saya bangga kerana mereka tetap memberi sokongan kepada saya.

            Saya naik ke asrama jam 7.30 pagi.  Saya duduk sebentar menghilangkan peluh sebelum mandi.  Setelah selesai mandi, saya pulang ke bilik dan terkejut kerana Aqil dan Muryid telah berada di bilik saya dan rupanya mereka menunggu saya untuk ke kelas bersama-sama.  Pagi ini kami telah terlewat untuk ke perhimpunan. Hari ini pula perhimpunan pagi lambat habis.  Saya telah dimaklumkan oleh Afiq kerana ada taklimat Hari Keusahawanan untuk hari esok.  Hari ini saya menjalani P&P saya seperti biasa. 


Pada malam ini, perlawanan akhir perseorangan ping pong.  Saya adalah pesertanya yang akan bertemu dengan Raymand.  Kami berdua adalah wakil Topaz. Kawan-kawan saya iaitu kesemua pelajar batch saya iaitu rakan Empayar Lelaki saya telah datang untuk menyaksikan perlawanan ini dan mereka semua memberikan sokongan dan semangat kepada saya walaupun bukan pasukan rumah saya.  Saya bertekad untuk tidak menghampakan mereka. Set pertama dimenangi oleh Raymand, ‘ 11-8 ’. set kedua saya telah menang, ‘ 12-14 ’ dan tetapi set ketiga Raymand telah menang dengan mata ‘11-9’.  Saya begitu terharu kerana setelah habis sahaja perlawanan, semua rakan saya menghampiri dan memeluk saya.  Mereka memberikan kata semangat dengan mengatakan saya telah buat yang terbaik. Saya begitu sedih kerana saya tidak dapat mengekalkan kejuaraan saya dan memenuhi impian rakan-rakan saya untuk menang seperti tahun lepas. 

Selepas itu, saya pergi pula ke perjumpaan Topaz kerana setiap rumah perlu membuat satu aktiviti untuk mengumpul dana hari sukan semasa Hari Keusahawanan esok.  Kapten rumah Topaz telah membuat 4 aktiviti.  Saya, Muaz, Aqil dan Syed telah menjaga bahagian Maze.  Setelah mendapat arahan itu, kami berempat perlu menyediakan kelengkapan untuk esok.  Roomade saya abang Fawwaz telah datang menolong kami berempat kerana esok dia tiada untuk ke pertandingan Math. Rupanya dia juga perlu menjaga bahagian ini bersama kami.Kami hanya menggunakan kerusi dan meja sahaja untuk maze ini.  Hampir pukul 1.20 pagi baru kami selesai tugasan dan pulang. 










Saya tidak sabar untuk menunggu hari esok kerana akan ibu bapa saya akan membelikan boot baru untuk saya menyertai perlawanan raghbi nanti. Esok juga saya akan bersama rakan-rakan mencari dana menolong rumah Topaz bagi sukan tahun ini.

No comments:

Post a Comment